Zes Adembenemende Curb-appeal Make-overs

Verf Is Een Geweldige Manier Om Creatief Te Worden

“De huiseigenaren realiseerden zich niet wat ze hadden”, zegt architectonisch kleurconsulent Amy Wax over de ruitvormige ramen en het plakwerk dat in de gevels verborgen zit. Ze stelde voor om klassieke Victoriaanse schema’s te moderniseren.

Getoond: het huis uit 1902, in Montclair, New Jersey, leed aan de smakeloosheid. De tweekleurige behandeling maakte hem topzwaar en verhulde zijn prachtige afwerking.

Opfleuren Met Paint: After

Het nieuwe palet brengt stijl en detail uit die tijd naar voren, met scherpe, bepalende lijnen van rood en wit en donker en lichtgroen die de dakspanen en dakspanen benadrukken.

Een vensterdoos op de tweede verdieping, klaar voor de zomerse infusie van bloemen, verbindt de twee gevelkleuren met elkaar en versterkt de gepolijste look.

Traditionele leuningen van geverfd hout voegen warmte en karakter toe aan de ruimte. De oude smalle, rechte loopbrug wordt vervangen door een bochtig pad gemaakt van in elkaar grijpende betonklinkers. Dit vergroot de belangstelling en maakt het gebied gastvrijer.

Verf: Benjamin Moore’s Trailing Vines (beplating bovenaan), Cheyenne Green (beplating onderaan), Navajo White met witte bies en Country Redwood met rode bies

Kleur Binnen De Lijntjes: Voor

Dit iconische oriëntatiepunt in de bungalowwijk ligt in de buurt van een historisch gebied. Het werd herboren onder leiding van interieurontwerper Jessica Risko Smith en architect Dennis Thompson.

Getoond: ondanks zijn vrolijke houten omheining leek het huis uit de jaren 1920, in Santa Barbara, Californië, te trillen achter een wolk van boomtakken.

Kleur Binnen De Lijntjes: Na

De originele sierlijke voordeuren en het ongewone glas-in-lood in hun spiegel worden omgevormd tot een brandpunt. Een driekleurenbehandeling die turkoois, chocolade en wit combineert, voegt dimensie toe aan ramen, veranda-kolombases en andere architecturale elementen. Een fascia krijtstreep in dezelfde kleur als de veranda, ramen en rails geeft hem extra power. Smith zegt dat het een goede keuze was voor de buurt, omdat er veel huizen in het gebied zijn met een gedurfde afwerking.

Een verlicht landschap , in de vorm van een paarsbloeiende jacarandaboom, die aanzienlijk is gesnoeid voor een meer sierlijke en open vorm, zet de nieuwe kleurrijke gevel in de kijker.

Blauwgrijze asfaltdakpannen vestigen de aandacht op een dakkapel op de tweede verdieping. Dit zorgt voor meer leefruimte op de bovenverdieping, balanceert de erker aan de voorkant en maakt de raamgevel erboven beter zichtbaar.

Hoofdaannemer: Allen Construction

Verf: Franzee Paint’s Hard Wired (siding), Meteoriet (ramen) en Direct Appeal (omhulsels). Dunn-Edwards’s Cottage White (kolommen).

Maak Een Openingszin: Voor

Met de hulp van Carlos Castro (een familielid) en Buck Davis (een nieuwe huiseigenaar), herbouwde hij de veranda en herontworpen het gazon. Hij bevestigde ook de rij-carport aan Bucks vrachtwagen om hem om te gooien.

Getoond Een huisje uit de depressieperiode rustte in rustige buurten van Atlanta.

Maak Een Openingsverklaring: Na

De fundamenten – fundering , gevelbeplating en dak – waren in orde, hoewel het huis wel nieuwe steunbalken nodig had. Bakstenen pijlers vervingen de slanke palen die het verandadak omhoog hielden, en Buck en Castro gebruikten spindels in het thuiscentrum om een helderwitte reling te creëren die wordt weerspiegeld door een gebogen tuinhek aan de rand van de tuin. Buck zegt: “Ik heb de poort ontworpen en mee helpen ontwerpen.” “We kochten 112 planken en zaagden de boog uit met een cirkelzaag.”

De originele ramen werden nieuw leven ingeblazen met een scheutje zwarte verf . Bucks vader hielp bij het maken van de luiken met planken en latten. Een frisse laag groen fleurt de originele dakspanen op, en Buck maakte een raamdeur die hij in een antiekwinkel vond, af met een speciaal oranjerood waardoor hij eruit springt.

Yard Improvements, gehonoreerd door Bucks neef Wayne Vassey. Wayne Vassey, een tuinprofessional, heeft ook twee betonnen loopbruggen en een nieuwe oprit gestort. De ooit vervallen tuin krijgt een verfijnde uitstraling door buxusvormsnoei.

Landschapsarchitectuur: Thorn Garden, Atlanta; 922-8367.

Lumber en veranda rails: The Home Depot

Verf: Sherwin Williams’s Retreat (beplating) en Black Emerald (luiken).

Periodestijl Versterken: Voor

Nadat het huis op een nieuwe fundering was gebouwd met behulp van een stalen balk, moest de buitenkant naar beneden komen tot aan de noppen en het dak aan het frame om een doorzakking te corrigeren.

Getoond: het huis uit 1920, in Broken Arrow, Oklahoma, “had veel meegemaakt”, zegt huiseigenaar Brad Beasley.

Versterk Periodestijl: Na

Vezelcement planken, warm grijs geverfd, vervingen de versleten houten gevelbeplating. Een beetje van hetzelfde grijs getinte de witte verf gebruikt voor de bekleding en bestaande daksteunen.

De veranda is ontworpen en gebouwd door Jason Mills en Josh Chesney. Er werd een grote operatie uitgevoerd en de hulp van een gepensioneerde metselaar naast de deur. De treden en de fundering van de portiek waren gemaakt van bakstenen van een oude fundering. Sommige planken die werden gebruikt om de gevelbeplating te maken, gingen ook in de portiekstijlen. De deur in het midden van het huis werd papaverrood geverfd en er werd een nieuwe houten vloer toegevoegd. Ingemaakte vincas kunnen als reling worden gebruikt.

Rode begonia’s en gele moeders zijn een geweldige aanvulling op het kleurenschema. Buxus en andere tuintoevoegingen maken het bed compleet. Een fraaie omheining van 1,2 m in gebrandschilderd cederhout zorgt voor privacy op deze hoekkavel. Maar de veranda is de echte aantrekkingskracht voor eigenaren Brad Beasley en zijn vrouw, Christy. Brad zegt dat de veranda-zweefvliegtuig door de voormalige eigenaar in de garage is gevonden en als verrassingsgeschenk mee naar huis is genomen.

Hoofdaannemer: MAS Bouw; 918-637-3945

Mason: Mark Schneider, Broken Arrow, OK (gepensioneerd)

Gevelbekleding: jameshardie.com

Verf: Sherwin Williams’s Gauntlet (beplating) & Bolero (deur).

Veranda verlichtingsarmaturen: Lowe’s

Vier Eerder Symmetrie

Bill Ingram’s röntgenvisie zag verborgen bot in deze Cape Cod.

Getoond: het huis, buiten Birmingham, Alabama, was willekeurig veranderd en de voorkant en het pad “staken als een tong uit”, herinnert de architect zich.

Vier Symmetrie: Na

Om betere proporties te krijgen, liet Ingram een derde dakkapel vallen tussen de twee vreemd uit elkaar geplaatste, vreemd smalle dakkapel die hij had geërfd; hij verving ook hun schilddaken met daken die hellen om de zijgevels te echoën. Alle ramen zijn nieuw. Hij zegt dat de ramen op de eerste verdieping te smal en te laag waren.

Cedar gordelroos aan de bovenkant en aan alle vier de zijden. Een stevige stenen schoorsteen en gewicht voegen textuur en gewicht toe.

Kleine luxe, zoals een paneeldeur, scharnierende luiken met ijzeren beslag en regenpijpen, dakgoten en een lantaarn van koper, geven het kleine huis een aangenaam formeel uiterlijk, versterkt door een met baksteen omrande parterre. Ingram zegt: “Het was eenvoudig.” “We hebben eenvoudig een liter buxus van pot tot pot geplant en vervolgens twee verzorgde wilgen toegevoegd.

Verf: Benjamin Moore’s Copley Gray (deur) en Georgian Green (“luiken”)

Deuren, ramen en luiken: Marshall Lumber en Mill

Ontdek Verborgen Charme: Vroeger

Dit huis werd gebouwd in 1885 en had een hoofdgestel, kolommen die de deuren omlijstten, plus sierlijk sierwerk verborgen achter aluminium gevelbeplating onder de gevel.

Getoond in Het huis uit het Victoriaanse tijdperk was vermomd door stucwerk en metaal.

Ontdek Verborgen Charme: Na

Om de originele details nieuw leven in te blazen, verwijderde architect Nathan Kipnis de metalen panelen van het uiteinde van de gevel, waardoor het camera-klaar fretwerk zichtbaar werd. Nader onderzoek onthulde de originele dentilrand en een keystone-detail in het spiegelvenster van de halve maan.

Deze nieuwe kleurstelling accentueerde die details. Kipnis gebruikte boeken over kleuren uit het Victoriaanse tijdperk om de buitenkant op te fleuren. Hij bracht een groen getinte, elastomere laag aan voor het stucwerk, schilderde de bekleding in twee tinten crème en de raamkozijnen in een donkerder groen. De deur en andere details waren bordeauxrood. De op de tijd geïnspireerde look wordt verder versterkt door een op maat gemaakte eiken hordeur.

Afwerking is onder meer een lantaarnpaal die is verlicht met een statigere glazen kap. Het straatbeeld kan worden verbeterd door hangende potten of plantenbakken toe te voegen om het op te warmen.

Stucwerk afwerking: Thorocoat

Verf: Benjamin Moore’s Ashley Gray (bekleding), Peale Green en Cottage Red (deuren en afwerkingsdetails).